Na de eerste aanpassing aan het onderstel is de bovenbouw van het rijtuig aan de beurt. Deze wordt later nog voorzien van een opbouw. Els eerste worden alle opschriften verwijderd. Door het reliëf zouden die ook na het overspuiten nog zichtbaar blijven. Ter hoogte van waar later deze opbouw komt horen geen ramen te zitten. Daarom worden de middelste ramen afgedekt met styreen. Deze aanpassing zorgt er al gelijk voor dat het uiterlijk van een personenrijtuig verdwijnt.
de kieren worden opgevuld met putty (plamuur). Als ook het dak eraf gehaald is kan begonnen worden met het maken van de opbouw. De wanden van de opbouw worden uit styreenplaat gesneden. Nadat ook de ramen eruit gesneden zijn worden de wanden samengebouwd. De ronding van het dak is overgenomen op de wanden. Als laatste moet het dak nog in 3 stukken gezaagd worden zodat de opbouw precies tussen de twee buitenste einden past.
Een paar extra verstevigingen zorgen ervoor dat de wanden niet krom gaan staan.
Lekker lelijk maken…
Of juist een keer mooi maken. Als het er niet strak uit komt te zien kan ik er altijd nog een vervallen barrel van maken.